ועדת השרים אישרה: מצלמות לזיהוי פנים במרחב הציבורי

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ועדת השרים אישרה: מצלמות לזיהוי פנים במרחב הציבורי

    ועדת השרים לחקיקה אישרה את קידומה של הצעת החוק להצבת מצלמות לזיהוי פנים במרחב הציבורי, במסגרת המאבק בפשיעה הגואה בחברה הערבית. החוק הוגבל ולא יוכל לשמש נגד מפגינים במחאות

    מצלמת אבטחה. אילוסטרציה צילום: Nati Shohat/ Flash90
    17:31
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on לאחר 'סערת מטולה'; גולדקנופף מתנצל: "שגיתי בלשוני"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת שרים לחקיקה אישרה בצהריים חוק של השרים בן גביר ולוין, לאישור מצלמות לזיהוי פנים במרחב הציבורי, ככלי חשוב למאבק בפשיעה ובפרט בפשיעה במגזר הערבי. החוק יקודם לאחר שעלה בעבר ונדחה זאת בעקבות פרשנות רחבה מדי להיתר השימוש במצלמות.

    לאחר דיונים בין המשרדים ביטחון לאומי והמשפטים, הוחלט על צמצום החוק למקרים של עבירות "פשע חמור", עבירות פרוטקשן. הנוסח המעודכן יקבע כי לא יותר שימוש במצלמות הללו לאכיפת אירועי חופש ביטוי. בנוסף קובעת ההצעה המעודכנת עונש בחוק שלוש שנות מאסר למי שיעשה שימוש לא חוקי בתיעודי המצלמות הללו.

    השרים הורו לעדכן ולדייק את הנוסח, בכדי לאזן בין הצורך החיוני לאכיפת החוק במקרים של פשיעה חמורה, לבין העיקרון הבסיסי של שמירה על זכויות הפרט ועקרונות דמוקרטיים.

    השרים איתמר בן גביר ויריב לוין עמדו על דרישתם להכניס סעיף בחוק המחריג במפורש עברות מתחומי חופש הביטוי וההפגנה כך שיהיה ברור שלא ניתן להשתמש בכלים החדשים אותם מבקשת המשטרה לצרכים אלו במקרים של אירועי חופש הביטוי.

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הבאנו חוק מדוייק ומאוזן. בשעה שמספר הנרצחים במגזר הערבי עולה ועבירות הפרוטקשן נפוצות, יש חשיבות רבה למצלמות שמזהות פנים – שנפוצות במדינות שונות בעולם ומאידך במשמרת שלנו נעשה הכל כדי לא לאפשר שימוש פסול במצלמות ועל כך קבענו עונש מאסר וכן הגבלת השימוש למקרים חמורים של פשע חמור ואירועי פרוטקשן".

    מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי התייחס הבוקר בישיבה השבועית של סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל להצעת החוק: "כלי מציל חיים שבלעדיה משטרת ישראל לא תוכל להתמודד עם הטרור הפלילי, אירועי הרצח ונסיונות החיסול במגזר הערבי. ההצעה היא כלי חשוב שהמשטרה מנסה לקדם כבר מספר שנים לטובת סיכול ומניעה של פח״ע פשיעה חמורה ופגיעה בנפש. ההצעה היא פרי של איזון בין הצורך לשמירה על חיי אדם ובין חשיבות של הגנה על זכויות הפרט״.

    עוד ציין המפכ״ל בדבריו בישיבה ״הפעלת הכלי תעשה רק בכפוף למנגנוני פיקוח ובקרה שיבטיחו שימוש למטרות שנקבעו בחוק ותחת המגבלות ותוך הטלת סנקציות במקרים שבהם יהיה שימוש לרעה במערכת. המערכת היא כלי נוסף שיחזק את יכולתה את המשטרה להאבק בפשיעה החמורה״.



    0 תגובות